Selasa, Januari 27, 2009

percubaan

semalam aku muat turun photoshop cs2.
versi free trial untuk 30 hari semestinya.
saja nak cuba-cuba.

hari ini aku godek-godek photoshop itu.
jakun gilerr sebab sebelum ini aku memang tak pernah guna photoshop.
tapi gilerr penat sampai pening.
sememangnya photoshop tak mesra-pengguna (bagi aku lah.mungkin sebab aku lampi).
tapi aku gembira dan puas hati sebab berjaya melakukan sesuatu berpandukan tutorial di internet.


taraaaaaaaaaa.





aku berjaya mem-vintage-kan gambar setelah berjam-jam berpenat lelah.
haha.
penat dowh.
tapi puas hati.
siap hantar kepada Inchek Farreq dan Inchek Own lagik.
hahahahahaha.

abaikan caption yang aneh dalam gambar itu. aku tak tahu nak letak apa sebenarnya. maka, aku ambil inspirasi daripada contoh dalam tutorial.heheh.


sedikit trivia mengenai gambar:

*cermin mata itu adalah 'sunglasses' aku. tak ada 'power'. aku pakai sebab mata aku akan jadi merah bila terkena cahaya matahari-gilerr merah macam orang sakit mata. cerminnya fotokromik-bertukar jadi warna gelap bila terkena amaun cahaya matahari yang banyak. ditaja oleh ayah sebab dia yang beria-ia nak menaja.

*gambar diambil ketika bersiar-siar di tasik Harapan pada suatu petang yang nyaman lagi indah permai.




tutorialnya di sini.
kredit untuk photoshopstar. macam-macam ada. heheh.


nota kaki: apahal tiba-tiba buleh pula upload gambar?selalu susah sangat.uhh.

-habis-

5 ulasan:

hafizKAMID berkata...

bravo bravo
kalu nak photoshop free, mintak kat aku

biskott berkata...

nak nak.
kecil tapak tangan, troli jusco aku tadahkan.
hehe.

hafizKAMID berkata...

troli jusco??!
kalu troli jusco, kene bayar la ek
hehehe

biskott berkata...

percuma sudahlah.
haha.

Are::Teem berkata...

ah~~~amboi2 terlalu cantek ayam yg dipanggang sehgga ku terngiur...


oh ye td mkn tako tao...ko tau sedaaaapnye sehgga termmpi2 ak