Sabtu, Januari 03, 2009

mimpi di kala hujan

aku nak cherita mimpi aku malam tadi.

aku mimpi aku pergi satu jamuan yang hebatlah juga.
macam-macam makanan ada.
semuanya kelihatan sedap.
ada sotong bakar, ada laksa, ada roti rotiboy.
macam-macam stall ada kat situ.
pendek kata sepanjang masa aku terliur dan aku berkira-kira nak makan yang mana dahulu.
kawasan itu agak luas dan aku pusing-pusing dulu semua tempat.
oh ya.
ada sesi karaoke juga.
aku tak ingat siapa, tapi adalah seorang inip yang suruh aku karaoke.
termakan pujuk rayu, aku tinggalkan makanan-makanan itu,
aku pon layan karaoke, lagu di alam fana cintamu yang fotograf nyanyi.






alih-alih aku terjaga.

macam bangang.

aku tak sempat rasa mana-mana makanan pon.

aku rasa nak terajang saja manusia yang suruh aku karaoke tu.
tapi apakan daya.
mimpi aku dah habis.

p/s: aku nak upload gambar barbeku dan piknik sandwic, tapi lambat gilerr. maka, nanti-nanti lah aku pos entri pasal tu.

-habis-

Tiada ulasan: