Rabu, Januari 21, 2009

bunyi macam serius lah sangat

dua hari ini aku agak moody.
faham-faham saja sebab apa.
tapi yang kelakarnya, ada orang perasan aku moody walaupon aku tak adalah amuk-amuk macam bandi amuk mahupon melenting sana-sini.
mungkin perubahan itu menjadi ketara sebab pada kebiasaannya aku adalah orang yang buleh-tahan-happy-go-lucky.

bila dalam keadaan moody macam ini,
biasalah, sebab benda kechik macam semut dah penyek pon nak kechik hati.

macam malam tadi,
aku kechik hati dengan kawan aku menyebabkan aku menangis sebelum nak tido.
padahal dia gurau light-light aja pon. tapi gurau agak pedas juga lah.
tapi kalau pada hari biasa-biasa, aku tak akan ambil kisah pon. nama pon bergurau (except that she really meant it. haha)

sempat juga aku terfikir.
adakah selama ini memang aku betul-betul buleh-tahan-happy-go-lucky.
ataupon itu sebenarnya sekadar satu medium untuk aku sembunyikan emosi negatif aku (sedih, marah, etc), terutamanya daripada orang-orang di sekeliling aku.
haha.

aku jarang marah-marah atau amuk-amuk atau melenting-melenting.
kalau aku marah light-light pon, lepas sesi kutuk-mengutuk bersama rakan-rakan, sejuk semula. kutuk-mengutuk pon light-light saja, tak berapa panas.
kalau aku saangat marah, aku menangis sorang-sorang masa nak tido atau dalam bilik air. bila dah lega, baru aku cherita dengan orang.

aku jarang sedih-sedih.
kalau aku bersedih light-light pon, lepas tidur sambil dengar mp3, baik semula.
kalau aku saangat sedih atau kecewa, biasanya aku simpan dulu sorang-sorang-menangis sorang-sorang di atas katil dan di bilik air. bila aku dah lega baru aku cherita dengan orang.

aku tak suka menangis depan orang lain. sebab aku rasa aku jadi seorang yang memalukan.
lagipon kalau aku menangis depan orang, nanti orang itu akan cuba menenangkan aku, dan aku akan menangis dengan lebih teruk dan hebat.
aku tak suka kelihatan teruk depan orang lain.

lagi sekali aku terfikir.
adakah selama ini aku seorang yang tak tahu nak ekspreskan emosi aku dengan betul.
mungkin juga aku hipokrit dengan diri sendiri. ego barangkali. di samping aku yang selalu berfikiran positif.
selalu sangat barangkali.
sampai kadang-kadang memakan diri sendiri dari dalam.

aku pon dah konfius dengan motif entri inip.
haha.


-habis-

2 ulasan:

hafizKAMID berkata...

boleh lak ko nanges dlm bilik air
cam xde tempat len jek..
bilik air la tempat yg ak kalu bleh x nak g.tp apakan daya...

biskott berkata...

aku pon tak nak pergi.
tapi apakan daya.
hahahaha.