Rabu, November 04, 2009

sedikit fakta rawak sebab aku tak boleh tidur petang

- aku tak pernah tidur di hospital. tapi malam tadi aku tidur di wad kecemasan selama..err..10-15 minit kot? hospital sejuk sangat lah. aku tak teringat pula nak bawak stokin, pakai selipar pulak tu. oh ya, berbantalkan nota TDM.

- aku tak suka bawang goreng. dan aku tak paham kenapa orang suka. rangup?baik makan keropok ikan. sedap? apasal lidah aku rasa pahit. tapi, aku tak boleh salahkan mereka kerana menggemari bawang goreng. sebab nanti mereka timbulkan persoalan lain kepada aku seperti kenapa aku suka makan taugeh atau kenapa aku suka makan peria-bukan peria pahit ke? dan lain-lain.

- sekotak biskut jacob's, sepeket teh lipton uncang, sepeket nescafe 3 in 1 merah, sebekas kerepek kentang mr potato, dan secawan mamee express perisa ayam bawang goreng masih tak berusik setelah sekian lama aku beli. berhabuk dah agaknya. aku memaaaaang lambat habiskan stok makanan sendiri. sebab kalau aku lapar, aku malas nak makan benda ringan-ringan macam ni, aku nak makan nasi, nak air sedap selain teh dan nescafe (tapi kalau kat kedai, aku order teh O' ais juga). tapi aku suka habiskan stok makanan orang lain (jika dijemput ok. aku tak kejam).

- aku cuba memahami kenapa orang menggilai choclairs macam dalam tv. aku cuba untuk menggilai choclairs, tapi gagal. kesannya, choclairs yang diberi oleh teman sebilik tidak berusik. kan aku dah kata, aku kalau lapar nak makan nasi.

- aku jaaarang mengambil sarapan pagi di hostel atau di uni walaupun sarapan adalah permulaan hari anda. sebab di bilik mana ada makanan berat-berat seperti nasi berlauk atau mihun. lepas itu aku malas nak keluar pergi cafe pagi-pagi sebab malas nak siap-siap. punca utama: malas.

-masih pasal sarapan. aku selalu sarapan nasi berlauk di rumah. kalau makanan lain seperti kuih, jemput-jemput, atau pisang goreng, aku tak eksaited. mihun masih dilayan sebab aku boleh makan banyak-banyak. kalau ada nasi lemak, laaaagi aku eksaited sampai 2 bungkus aku boleh telan.

-aku tak suka roti canai kosong. kalau roti canai telur, aku terima.

- dah enam perenggan aku cakap pasal makanan.

- ok,pasal lain. aku tak suka cicak. saaaaangat menggelikan ok. aku tak boleh terima kalau cicak jatuh atas kaki aku. dan aku tak boleh terima kalau cicak jatuh atas lantai, terutamanya jatuh sebab asyik 'buat projek'. isyyyyyy.

- aku baru beli beg warna kuning terang. tak pakai lagi. ingat nak pakai masa pergi peperiksaan tadi, tapi macam tak ada fungsi.


sudahlah tu.

3 ulasan:

anumz sarah berkata...

aku baru nak tido ni ha....

I.Z.z.a.T.I S.A.n.u.S.i berkata...

aku suke blog ko , amar, n mejah. oh ye, blog gayah bahulu juga enak.

biskott berkata...

anum: hehe :)
atie: terimakasih :)