Selasa, Oktober 27, 2009

aku ada cerita seram. nak dengar?

meh meh rapat sikit. kata nak dengar cerita seram kan. siries ini cerita seram yang betul-betul berlaku malam tadi.


tak tipu.






kisah bermula...





aku terjaga daripada tidur jam 0025 jam tangan aku dengan nota kemo bersepah-sepah di tepi. maknanya waktu sebenar ialah jam 0010.

suasana dalam bilik sunyi. dua-dua roommates aku dah tidur.


sebaik terjaga, aku sambung membaca faktor yang membawa kepada resistan terhadap agen anti-kanser. mengantuk giler bangang, haus pulak tu. air dalam botol mineral habis dah.

idea datang. aku siap-siap turun ke aras bawah untuk beli air RO dan air gedegang. bawa syiling RM1.70 dan botol mineral kosong.





tap, tap, tap, tap. bunyi tapak selipar jamban aku tatkala kaki-kaki aku yang comel ini melangkah menuruni tangga. eksaited nak beli air gedegang. tekak memang dah haus gilerr.


sampai aras bawah, aku isi air RO dulu. lepas itu aku pergi ke mesin air gedegang. suasana memang sunyi. tapi ada lah juga aku nampak orang dating lagi. aihhh.





klak, klak, klak, klak. bunyi duit syiling masuk dalam mesin.
air apa ya? mangga lah dengan nata de coco.
aku tekan punat kecil.






GEDEGANG! terkejut aku. ambil air gedegang, terus berlari naik tangga, balik ke bilik.




sampai bilik, aku duduk atas lantai, bersandar tepi meja, untuk menikmati air gedegang sambil membaca nota.
suasana bilik sunyi-sepi macam tadi. tapi aku tak peduli semua itu. aku teguk air mangga dengan menggila.


sedaaaaapnya, lega tekak.
sambil baca, sambil minum. ulang-ulang.
lepas itu letak tin di tepi meja.




tiba-tiba,




aku terpandang tin air mangga tadi.
lama aku tenung.
dan aku ternampak sesuatu.








badan aku rasa macam kejung, tak berdaya nak bergerak.
lemah-longlai, macam kosong.
nak menjerit, tapi aku tutup mulut aku.
takut roommate aku terjaga karang, lagi panik nanti.





aku nampak....



















"Kandungan gula dalam setiap hidangan 240mL : 2.98 g"








terus aku berhenti minum air mangga yang tak habis lagi.


aku memang dah sedia maklum 1 tin air memang banyak gula, tapi tak insaf-insaf.
bila terbaca pernyataan itu malam tadi, insaf wehh tiba-tiba.



aku takut.



takut dengan diabetes.



kau orang tak takut ke?
huhu.




*KEMPEN: LEPAS INI KITA MINUM AIR KOSONG JE, OK?

6 ulasan:

merrymur berkata...

wuih, berdebar2 aku bacer entri ang ni, cik dibah. ingatkan hape la,lol

biskott berkata...

hahahahahahahhahahaha

seram kan. kihkihkih :P

Amar Amirah berkata...

sengaaaaal tau diebah niiiiiiii....hihihihi...

ok, saye takot diabetes, saye tak nak minum air tin lagi! coca cola botol boleh x?

biskott berkata...

cehh samaaa je haha.
cuba tengok kat botol berapa kandungan gula?kihkihkih

anumz sarah berkata...

cuak den dibueknyo.... hahaha~~ baguih dibah. baguih....^^

biskott berkata...

hehehe :)