Jumaat, Jun 26, 2009

darah:pontianak terakhir

bilik tumpangan yang aku duduk sekarang di blok M04 tak boleh nak wifi. oleh sebab aku dah bosan tahap gilerr bangang duduk di bilik, maka aku merantau ke hujung tangga untuk wifi. duduk tepi tangga menarik juga, pemandangan waktu malam cantik woo.

siang tadi tak ada program apa-apa, bosan dowh asyik tidur bangun tidur bangun, maka aku dan rakan-rakan pergi menonton blood:the last vampire. kenapa aku tengok cerita yang dah basi ini?

1. sebab aku tak tengok lagi cerita ini.
2. sebab konfem dapat beli tiket, tak macam sesetengah yang kempunan nak tengok transformers hari ini sebab tiket habis dijual.
3. sebab tak rancang langsung nak tengok cerita ini.

cerita ini diadaptasikan daripada anime blood:the last vampire. aku tak pernah mengikuti siri tersebut, jadi aku tak boleh nak letak apa-apa harapan sama ada muvi ini betul-betul sama dengan animasinya atau tidak dari segi plot.
secara keseluruhan, aku suka plotnya. tapi, aku tak suka bila ada babak-babak tetak pontianak, darah yang memancut nampak sangat tak realistik, nampak sangat guna CGI. kalau lah lebih realistik, perghhh, lagi menarik lah babak lawan-lawan tu. baru meriah. tapi hebat gilerrr lah si Alice tu boleh hidup lagi walaupon dah jatuh dalam gaung, ish, ish, ish.

babak lawan-lawan si Saya dengan mak dia sekejap sangatlah. sekejap saja dah mati, tak mencabar langsung (bagi aku lah). padahal babak imbas semula macam mana si Kato mati lama lah pulak. tapi yang aku pelik lah kan, kenapa mak Saya berbahasa inggeris dengan Saya? kenapa mereka tak cakap jepang eh? konfius konfius. tapi Saya cakap jepang dengan Kato. mungkin mak Saya dah lama sangat duduk US. haha.

tapi bagi aku Gianna sesuai lah kot pegang watak si Saya itu.

aku bagi 3.5 saja sebab darah yang tak realistik itu di samping beberapa lagi benda yang nampak sangat keCGIannya yang buruk. kalau CGI cantik tak apa juga. hohohoho.

aku nak balik bilik. ngantuk.

-habis-

2 ulasan:

anumz sarah berkata...

3.5?? Uish.. mmg x best le tu...

biskott berkata...

hehe. takdelah tak best sangat. bolehlah juga layan kalau tengah bosan atau dah tak ada cerita nak ditengok.