Sabtu, September 26, 2009

epilog timun tatkala senja nan merah

berikut adalah dialog pendek sewaktu berbuka puasa di surau bersama teman sebilik, fiza, ramadhan yang lalu.



fiza: eii..sedapnya timunn...kejap lagi lah makan (dia tengah makan nasi, dan dia sedang menyatakan ketidaksabarannya untuk makan timun).
aku: *senyum* (dalam hati, eksaited betul dia ni nak makan timun. mungkin peminat timun)
fiza: kak, tolong 'pass'kan timun tu.
aku: mana? (aku cari timun. tak ada pun timun)
fiza: tuuu (sambil menunjuk ke arah sepinggan tembikai di tepi aku)



aku baru tahu. dia panggil tembikai, timun.

4 ulasan:

Are::Teem berkata...

smph lawak!hahaha.comel juge..hahahah

biskott berkata...

hmm agaknya orang pantai timur panggil tembikai tu timun?
ada siapa-siapa boleh mengkonfemkan statement saya ini?

nasib baik tak panggil timun tu tembikai.heheh.

anumz sarah berkata...

haha~..aku juga terhibur.Suka entry ini. ^^

biskott berkata...

hahah. haii, timun, timun.
:)